Amikor a kezdet komplikált, mindig jön segítség

Amikor az ember új vállalkozásba kezd, a kezdeti lelkesedés nagyon jól tudja előre vinni az egész folyamatot. Azonban időközben szembesül az ember olyan dolgokkal, amikre a vállalkozás tervezgetése közben nem gondoltam. Ismerős helyzet?

Amikor belevágtam a galériámba, valahogy minden jól sikerült. Nem volt semmivel problémám, minden úgy történt egymás után szépen sorban, ahogy azt elterveztem. Ugyanez volt, amikor apám a húsiparba fektetett be. Azonban most, hogy új területbe vágok minden kicsit más. Adódott egy olyan problémám, ami a cukrászdám megnyitásakor jött elő, hogy az a beszállító cég, akitől megrendeltem a berendezéseket és a gépeket váratlanul lemondta a csomagomat. Néhány héttel a nyitás előtt derült ki, hogy még sem tudják teljesíteni az előre megbeszéltek szerint a rendelésemet. A lényeg az, hogy én itt álltam teljesen megrémülve, mert azt hittem, hogy nyitásra készen állok, csak éppenséggel a szükséges berendezéseim nem voltam meg. Pedig a nyitás már pár héten belül esedékes lett volna. Gondolhatjátok, hogy mennyire kiborultam az egész helyzettől, de végül felvettem a kapcsolatot egy másik céggel, akik szintén vendéglátóipari egységeknek értékesítenek különböző gasztro ipari termékeket, berendezéseket, gépeket.

Az rdealer csapata nagyon készségesen állt a probléma megoldásához, azonnal a segítségemre siettek. Ezt az rdealer oldalt a neten keresgélve találtam meg, és az oldalukon kattintgatva jött a felismerés, hogy egy magyar családi vállalkozásról van szó, akik több évtizede vannak ezan a piacon. Meglepődtem, hogy korábban nem sikerült rájuk találnom, el sem tudtam képzelni, hogy hogyan lehetséges az, hogy nem is hallottam róluk. De a lényeg az, hogy most már ismerem őket és azt is tudom, hogy mennyire jók.

Az egész úgy indult, hogy az oldalukon megnéztem a termékkínálatot. Itt láttam, hogy egyébként nem csak cukrászdában, vagy cukrászdák problémájában tudnak segíteni. Nagyon sok különböző konyhai termék megtalálható, de még húsipari gépeket és darálókat is forgalmaznak. Na, gondoltam, ez később még érdekes lehet apukám vállalkozásánál is, de én azért most első körben maradtam a cukrász berendezéseknél, ezt a problémát kellett most mielőbb orvosolni. Így végül a cukrászdai termékeknél maradva láttam, hogy nagyon sokfajta fagylalt vitrin közül lehet választani az oldalon. Volt közöttük olyan, ami 12 tégelyes, vagyis tudjátok olyan, amibe 12 fajta ízt lehet beletenni. Volt olyan fagylalt vitrin is, amibe már akár 24 különböző ízű fagyit is bele lehet rakni. Illetve a fagylalt vitrineken kívül még jégkását és több különböző egyéb gép is megtalálható, mint például a krémfőző gépek, tejszíngépek.

Nagyon örültem annak, hogy megtaláltam ezt az oldalt, de az elején azért még egy kicsit kétségbe voltam esve, hogy vajon sikerül-e határidőn belül hozzájutnom ezekhez a termékekhez, hiszen néhány hét volt már csak hátra a nyitáshoz, vagyis már itt van a nyakamon a nyitás úgy, hogy jelenleg egy berendezés sem áll a cukrászdában.

Az rdealer oldalon találtam egy telefonszámot. Ezt a telefonszámot kell felhívni rendelés esetén. Ezt úgy találtam meg, hogy a kiszemelt fagylalt vitrinnél rákattintottam egy piros színű gombra, amin fehér betűkkel szerepelt a Vásárlás felirat. Ekkor megjelent egy felugró ablak, amiben kék mezőben volt olvasható egy tájékoztató üzenet azzal kapcsolatban, hogy a rendelést leadhatom telefonon az ezen a lapon szereplő ügyfélszolgálati telefonszám felhívásával, illetve arról is tájékoztattak, hogy személyesen is lehet rendelést leadni a bemutató termükben. Az ügyfélszolgálatot amikor felhívtam múlt héten nagyon kedvesen vették fel a telefont, és azonnal érződött, hogy segíteni akarnak, és a céljuk az, hogy meg tudjuk közösen oldani az nálam felmerülő helyzetet, amiről ők nem tehettek semmit, hiszen egy másik cég okozott nekem kellemetlenséget, de ennek ellenére is mindent megtettek annak érdekében, hogy segíteni tudjanak nekem a cukrászda megnyitásában. Tudják, hogy ez nem egyszerű helyzet így nekem, éreztették velem az együttérzésüket. Nagyon jól esett ez a törődés és figyelem, amit felém tanúsítottak már abban a néhány perces telefonos hívásban, amit lebonyolítottunk. A telefonos beszélgetés alkalmával arra jutottunk, hogy elmegyek hozzájuk a bemutató terembe, hogy ne csak az oldalt böngészve ismerjem meg a termékeket, hanem meg is tudjam nézni azokat a termékeket, amiről egyeztettünk, és ha esetleg valami mégsem tetszik, vagy időközben meggondolom magam, akkor még ott személyesen is tudunk módosítani a rendelésen.

A bemutató terem Tokajon található, illetve nem is csak egy, hanem kettő bemutató termük van. Korábban említettem a felugró ablakot, ami a Vásárlás gombra kattintva jött elő. Ebben az ablakban szerepelt a két bemutató terem címe is, illetve mindkét bemutató teremhez különböző telefonszámok voltak megadva. Az egyik bemutató terem a Halastó utcánál található, a másik bemutató terem pedig a laktanyánál. Az előbbi a GASTRO – DEALER, utóbbi pedig az ICE – DEALER nevet viseli. Utánanéztem mindkét bemutató teremnek, hogy milyen információk keringenek róluk a neten, és úgy láttam, hogy mindenki nagyon pozitívan távozott tőlük. Mindenki a korrekt hozzáállásról és a szakértő személyzetről írt szöveges értékeléseket.

Mielőtt elmentem a tokaji bemutató terembe, még egyszer átnéztem a kínálatot az oldalon. Biztosra akartam menni azért, hogy konkrétumokkal érkezzek, és már csak apró finomításokra legyen szükség. A fagylalt vitrin kínálatok igen széles, így volt bőven mit megnéznem. Több márkától is megtalálható fagylalt vitrin, mindegyikről sok információhoz lehet jutni a termékadatlapot elolvasva. Végül egy Orion fagylalt vitrin mellett döntöttem. Találtam egy cikket is a blogban az Orion márkáról, amiből megtudtam, hogy milyen régóta gyárt ez a cég fagylalt vitrineket, és, hogy Olaszországból származik. A blogot olvasva kiderült az is, hogy sikerült nekem is a legnépszerűbb terméket kiválasztani, ami az Orion Kate fagylalt vitrin. Ez egy egyszerű, minimalista designnal készült huszonnégy tégelyes vitrin, ami könnyedén elfér nálam az üzletben. Ráadásul erre a típusú fagylalt vitrinre két év garanciát adnak.

A fagylalt vitrin mellett szükségem volt még jégkása készítő gépre is, ami szintén szerepel a kínálatukban. Itt sikerült egy nagyon jó ajánlatot kifognom. Azt érdemes róluk tudni, hogy új és használt termékeket egyaránt forgalmaznak Én a jégkásáknál pont belefutottam egy általam korábbról jól ismert márkába, amiből volt egy használt, de igen jó állapotú termék az oldalon. Bár én szeretek mindenből újat venni, de ez a jégkása készítő gép hihetetlenül jó áron volt elérhető, és néhány hónap garanciát erre is vállal a cég. Nagy eséllyel pedig nem csak abban a néhány hónapban fog nekem hasznot hozni, hiszen a garancia lejárta után még akár sok-sok évig is jól működhet a gép.

Miután meglett minden, ami kell, elindultam a megbeszéltek szerint a tokaji bemutató terembe, ahol már vártak rám. Emlékeztek arra, hogy telefonáltak és arra, hogy milyen nagy problémám van. Biztosítottak arról, hogy tőlük telhetően mindent megtesznek annak érdekében, hogy megkaptam az általam kiszemelt termékeket még a nyitás időpontja előtt. Itt már felgyorsultak az események, átbeszéltük a részleteket, fixáltuk a rendelést, majd pedig már mehettem is vissza az ügyfél parkolóba az autómhoz és indulhattam haza. Nagy megkönnyebbüléssel vágtam neki a hazaútnak, azt éreztem, hogy tényleg minden rendben lesz. Néhány hét elteltével, amikor elérkezett a nyitás időpontja, már teljesen berendezve várhattam a vendégeimet, akik teljesen el voltak ájulva.

Egy ilyen gyors és korrekt segítség nyújtás után gondolhatjátok, hogy a következő dolgom az volt, hogy átnéztem a húsipari gép kínálatot is. Akár új gépet venne apukám, akár egy régit cserélnék le, biztos, hogy csak is hozzájuk mennék. Húsipar, cukrászda, és galéria vezetés? Miért ne? Álljatok ti is több lábon!